
Yönetmenliğini Rémi Bezançon ve Jean-Christophe Lie‘nin yaptığı 2012 Fransa yapımı animasyon filminin senaristleri yönetmen Rémi Bezançon‘e ek olarak Alexander Abela. Her ne kadar belli bir yaş ortalamasının üzerine hitap etmese de meraklısı için izlenilebilir bir film. Aslında bu animasyon için sanatsal animasyon diyebiliriz. Bunun başlıca sebebi Holywood animasyonlarında olduğu gibi işin eğlence/komedi kısmını göstermeyip, ciddi bir dram tadında hikayeyi ekrana taşıması.
Bu bağlamda filmden komedi türünde bir eğlence beklemek imkansız. Şimdi kendimi son dönem çizgi filmlerle büyümüş küçük çocuk yerine koyduğumda bu sıkıcı gelişen filmin aslında hiç bir albenisi yok. Ama vermek istediği fikri direkt başarılı bir şekilde veren bir film. Karakterler ve hikaye oldukça gerçekçi ve olabilitesi yüksek. Bir nevi küçük bir tarih dersi de işlenmiş.
Yorum Bırak